Varno spletno komuniciranje
Spletna komunikacija ima eno bistveno lastnost:
Sporočila (včasih pa tudi datoteke, zaupne informacije in denar) si izmenjujete z nekom, ki ga ne vidite. Kar vidite, je njegova spletna identiteta – ta pa je lahko zelo drugačna od tiste, ki vam je bila predstavljena.
OPREMA
Računalnik je kot stanovanje – čistite ga, varujte ga in vanj spuščajte le vsebine, ki prihajajo od verodostojnih ljudi oziroma podjetij.
PROGRAMI
Ni vsak program koristen. Namestite le tiste programe, ki jih potrebujete, in le od tistih avtorjev, katerim lahko zaupate.
ZAŠČITE
Redno nameščanje zaščitnih programov vzame le malo časa in prihrani veliko gorja.
VEDENJE
Na spletu se obnašajte, kot bi se na ulici: neznancem ne izročajte denarja ali podatkov, ne kupujte neverjetno ugodnih stvari, denarnice oziroma osebnih dokumentov ne pokažite vsakomur, ki pride mimo.
7 PRAVIL VARNEGA SPLETNEGA KOMUNICIRANJA
- Poskrbite za ustrezno zaščito svojega računalnika.
- Redno posodabljajte različice programske opreme, ki jo uporabljate.
- Uporabljajte varna gesla, ki jih ni lahko uganiti, in istega gesla ne uporabljajte za več spletnih storitev.
- Pomislite, katerim spletnim mestom lahko zaupate svoj elektronski naslov. Ustvarjajte močna in unikatna gesla najbolj občutljive storitve: spletna banka, elektronska pošta, Facebook, PayPal, prav tako aktivirajte 2-faktorsko avtentikacijo.
- Ne odgovarjajte na vsa sporočila, zlasti kadar so sporočila sumljiva (od neznanega pošiljatelja) ali pa vsebujejo nenavadno privlačne ponudbe. Ne odpirajte priponk neznanih pošiljateljev!
- Na javno dostopnih računalnikih (knjižnice, cyber cafe) ne uporabljajte tistih spletnih mest, na katerih morate vnesti uporabniško ime in geslo.
- Vedno se prepričajte o dejanski identiteti osebe ali organizacije, s katero komunicirate, od katere kupujete ali ji pošiljate denar.
Komentarji / 0