Tarča goljufov so tako spletni kupci kot prodajalci
Ponovno porast spletnih goljufij
Na SI-CERT zadnja leta beležimo velik porast spletnih incidentov, pri čemer izstopajo spletne goljufije. Lani smo obravnavali 525 primerov, to številko smo danes že presegli. Projekcija za leto 2014 kaže, da se bomo ustavili pri 772 primerih, kar pomeni, povprečno vsak dan 2 novi spletni goljufiji. Med njimi največji delež predstavljajo prevare pri spletnem nakupovanju.
Tu je preventiva še toliko bolj pomembna, saj ko kupec nasede lažni ponudbi in plača, je možnost, da dobi denar povrnjen, minimalna. Zaradi uspešnega zakrivanja sledi in nakazovanja denarja v afriške države, je preiskovanje močno oteženo.
Vedno več je primerov lažnih spletnih trgovin, ki pa so zgolj kulise z lepimi slikami, za spletno predstavitvijo pa ne stoji legitimno podjetje. Maja in junija smo zabeležili kar 15 spletnih trgovin, ki so po močno znižanih cenah in z zelo slabimi strojnimi prevodi prodajala »original Ray-Ban« očala. Šlo je bodisi za ponaredke bodisi lažne trgovine, v obeh primerih so kupci ostali praznih rok.
Znakov, ki kažejo na tvegan spletni nakup, ni težko prepoznati. Ključne so velike obljube – neverjetno nizka cena, brezplačna dostava kjerkoli po svetu, vsi artikli so vedno na zalogi. Če prodajalec zahteva nakazilo prek plačilnega mehanizma Western Union, potem skoraj zagotovo gre za poskus prevare.
Za predvajanje videa je potrebno sprejeti YouTube-ove piškotke. Z namestitvijo boste dostopali do storitve YouTube, ki jo zagotavlja in nadzoruje zunanji ponudnik.
Pravilnik o zasebnosti ponudnika storitve
Spletni oglasniki – kupci preveč zaupljivi, prodajalci neučakani
V zadnjem času opažajo več poskusov goljufij prek spletnih oglasnikov. Goljufi se poslužujejo vedno novih taktik, kako priti do spletnih uporabnikov in ravno mali oglasi omogočajo uspešno izogibanje antispam filtrom, ki bi blokirali dostavo takšnega elektronskega sporočila prek običajne elektronske pošte.
Goljuf objavi privlačen mali oglas, nato pa s ponarejenim sporočilom logistične službe prepriča kupca, da je njegov izdelek že na poti. Kot najboljše vabe se izkažejo najnovejši modeli pametnih telefonov in tablic, so pa na SI-CERT obravnavali več prijav zaradi goljufa, ki je prek oglasnika »prodal« nekaj profesionalnih koles, vrednih več tisoč evrov.
Prevaram so izpostavljeni tudi prodajalci, saj se goljufi odzovejo na objavljen mali oglas in jih z lažnimi potrdili o nakazilu prepričajo, da izdelek oddajo na pošto. Zanimiva je zgodba uporabnice, ki se je obrnila na prijavno točko portala Varni na internetu. Na njen oglas za prodajo poročne obleke se je javil goljuf in jo z lažnimi bančnimi potrdili prepričal, da je obleko poslala v tujino. Scenarij tovrstne prevare je skoraj vedno enak.
Zainteresirani kupec želi, da izdelek pošljete na povsem tretji naslov (npr. »Pošljite mojemu sinu, je na humanitarni misiji v Nigeriji.«), pripravljen je plačati še več, kot zahtevate, ne moti ga visoka poštnina na drug konec sveta.
Za predvajanje videa je potrebno sprejeti YouTube-ove piškotke. Z namestitvijo boste dostopali do storitve YouTube, ki jo zagotavlja in nadzoruje zunanji ponudnik.
Pravilnik o zasebnosti ponudnika storitve
Kam po pomoč
- uporabite prijavno točko, prek katere lahko sporočite težave. Pomoč strokovnjakov centra SI-CERT je za vse, tako domače uporabnike kot podjetja, brezplačna.
- nov sistem za prijavo prevar SOS Lovec, ki ga dodate med zaznamke in tako hitro opozorite na opaženo nevarnost
Znanje o spletnih prevarah lahko preverite tudi v nagradnem kvizu Lovec na spletne prevare
Pozdravljeni !
Pred 4 meseci sva z ženo prek spleta kupovala traktor in sicer od ene Poljske firme. Kontaktiral sem s prodajalcem preko emaila in telefona v nemškem jeziku. Plačala sva traktor katerega nisva dobila pa če prav sva se o tem prej vse posvetovala pri evropskem potrošniškem centru pri nas. Sedaj zadevo raziskuje policija, ker sva naredila prijavo, ampak oglase še zmeraj zasledujeva na naših spletnih straneh in sicer na Bolhi,oglasi.si,salamonov oglasnik. Zato bi bilo zelo dobro če bi lahko vaša spletna stran tudi naredila, kaj na tej zadevi.
HVALA in Lep pozdrav
Roman
Pozdravljeni!Na bolhi sem imela oglas in našla se je oseba ki bi kupila 4 kolesnika za 390e.Hotela je nakazat preko paypala,ker pa ga nimam smo se dogovorili za nakazilo na račun.Potem pa sem od paypala dobila da moram plačati 180 e in ko bo to opravljeno dobim na račun 620e.ker denarja nočem nakazat mi grozijo z policijo.lp
kupil sem pelete iz ukrajine preko alibabe.Tona je bila70 evrov z dostavo.Ko sem plačal znesek za 10ton in terjatve logistike me je to prišlo 1500 erov.Nato je prišla zahteva od logistike po plačilu testa za radiaktvni test v vrednosti 1200 evrov tega zneska nisem hotel plačati zato sem naročilo odpovedal in zahteval denar nazaj vendar ga nisem dobil in tudi dobavitelj se več ne javlja.Kaj storiti?
V primeru, da ste blago naročili in plačali prek platforme (tržnice) Alibaba, ima le-ta dokaj dodelan sistem zašičite kupcev. Priporočamo vam, da odprete t.i. “dispute”. Navodila na strani: https://service.alibaba.com/page/knowledge?pageId=128&category=9207656&knowledge=20154304&language=en
V primeru, da ste prodajalcem denar nakazali kako drugače (neposredno nakazilo na trr ipd.) pa je možnost pregona ali vračila zelo majhna. Povprašajte na banki o možnostih reklamacije nakazila. Opcija je tudi prijava dogodka na policijo.
Imel sem oglas, podobno kot Brigita, na Bolhi (prodajal sem brezžične slušalke-39EUR). Kupec je omenil,da blago in dostavo plača na spletni strani Pošte Slovenije, denar za blago pa prejmem na bančno kartico, nato me kurir kontaktira in navede datum in uro, ko lahko prevzame blago pri meni. Napisal sem mu naslo, telefon, ime in priimek za dostavo (da me kurir kontaktira). Nato kurir pride na naslov, prevzame blago in mi ga dostavi (slušalke v mojem primeru).
Ampak stvar mi je bila sumljiva, ko mi je poslal povezavo do mdenarnice (to je prek Nove KBM aplikacija), kjer sem za prejem sredstev moral vnesti številko moje kartice, se vpisati v mdenarnico in znesek, ki je bil naveden (1.000 USD) potrditi za kao plačilo, da on meni 39eur nato vrne (teh 1.000 usd pa je kao stanje na njegovi kartici-kar sem hitro ugotovil,da ni, saj mi je poslal ponovno in je bil znesek spet drugi).
Predstavljal se je preko whatsappa, Patrick Kovac, tel.št.+380 63 831 8027
Zanima me ali je možno, da mi še naknadno potegne denar iz TRR, ali ne (čeprav nisem potrdil zneska, le podatke od kartice sem vnesel). LP
Če ste (na lažnem spletnem mestu) vpisovali podatke za dostop do vaše spletne banke je vsekakor na mestu, da le-te zamnjate (geslo). V primeru vpisa podatkov kreditne kartice pa je potem priporočljivo, da le-to blokirate oz. zamenjate, saj je verjetnost zlorabe precejšnja. Svetujemo vam, da se za več informacij obrnete na vašo banko.
Pozdravljeni !
Kaj storiti, če sem goljufu, ki je “želel” kupiti stvar, ki smo jo prodajali, posredovala svoj naslov in e -mail po messengerju na Facebooku, kasneje pa smo ugotovili, da gre za spletno goljufijo. Preverila sem namreč na dpd strani, ki takšne storitve kot jo je “kupec” omenil sploh ne izvajajo. Hvala in lp
Spoštovani,
pri naročanju ESTE za potovanja v Ameriko nikakor ne priporočam obisk strani:https://www.usimmigrationsupport.org/sl/esta-slovenija/?gad_source=1
kjer ti oni zaračunajo stroške posredovanja 100$, strošek ESTE na uradni strani stane 21$. Na kakšen način blokirati takšne posrednike, ki ti za nič računajo 100$?
Hvala.
LP
Sabina