Leto 2017 v številkah
256
Toliko incidentov v povezavi s prevarami pri spletnem nakupovanju smo obdelali v letu 2017. Na splošno je bilo daleč največ vprašanj spletnih uporabnikov (pozor, tu so mišljene fizične osebe in ne podjetja) povezanih s spletnim nakupovanjem, kjer izstopajo prijave glede lažnih spletnih trgovin in trgovin s ponaredki.
Od septembra opažamo pravo poplavo prijav ogoljufanih kupcev, ki so nasedli neverjetni ponudbi v lažni spletni trgovini. Zanimivo je, kako spletni goljufi sledijo vsem trendov, kaj kupci iščejo na spletu, kateri izdelki so priljubljeni in temu primerno prilagajajo »ponudbo«.
Tako smo letos obravnavali primere lažnih trgovin z električnimi skuterji, električnimi kolesi, hover boardi, GoPro kamerami, droni, gospodinjskimi aparati itd. Največ lažnih trgovin in trgovin s ponaredki pa se skriva za izdelki znanih blagovnih znamk, železni repertoar so očala, torbice, oblačila, športna obutev, tehnološki izdelki.
Žal ne obstaja en sam opozorilni znak, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro. Spletni uporabniki moramo poiskati čim več informacij in se naučiti brati med vrsticami.
Lažne spletne trgovine imajo zelo kratko življenjsko dobo, saj je njihov cilj v kratkem času pretentati čim večje število kupcev, nato pa se preselijo na drugo domeno. Vse so zasnovane po istem kopitu; naletimo na trgovino, ki ponuja izdelke priznanih blagovnih znamk po izjemno nizkih cenah, vsi artikli so na zalogi, ni pa nobenih podatkov o samem podjetju, ki stoji za trgovino (ime podjetja, naslov, elektronski naslov).
Kako pred nakupom preverite spletno trgovino?
Kam po pomoč, če se spletni nakup zalomi?
118 893
Toliko ogledov je zabeležil najbolj gledan video v naši Facebook seriji Šola preživetja, kjer smo na malo drugačen način predstavili najpogostejše spletne zagate, s katerimi se srečujejo uporabniki.
Največ pozornosti so odnesla navodila, kako naj ukrepamo, če izgubimo ali nam ukradejo Androida. Nič čudnega, če pomislimo, da v Sloveniji močno prednjači uporaba Android pametnih telefonov in koliko dragocenih informacij hranimo v njih.
In kaj storite, če pogrešite telefon? Vsa navodila so v videu 🙂
Za predvajanje videa je potrebno sprejeti YouTube-ove piškotke. Z namestitvijo boste dostopali do storitve YouTube, ki jo zagotavlja in nadzoruje zunanji ponudnik.
Pravilnik o zasebnosti ponudnika storitve
212 795
Toliko dosega ima najbolj komentiran in deljen prispevek oz. post na naši Facebook strani. Septembra je očitna potegavščina hitro zaokrožila in Facebook Messenger je utripal zaradi številnih opozoril o “nevarnem hekerju Fabriziu”. Tudi številni slovenski mediji so poročali o Fabriziu, mi pa lahko le ponovimo enako opozorilo.
Zakaj nekateri posamezniki sploh začnejo s širjenjem takšnih sporočil in kaj imajo od tega, nam ni jasno. Gre za večkrat videno potegavščino, samo imena se spreminjajo. Če v bodoče še naletite na takšna “dobronamerna opozorila” in niste prepričani, če je res, potem poguglajte del besedila. In hitro boste našli razlago, da gre za hoax (potegavščino).
6 791
Tolikokrat so obiskovalci našega portala Varni na internetu kliknili na članek 9 top prevar na družbenih omrežjih in tako smo dobili zmagovalca med najbolj branimi članki. Članek in video v sklopu serije Šola preživetja smo predstavili konec decembra, verjetno bo precej zanimanja tudi v prihodnjih mesecih, saj Facebook, zaradi moči povezovanja in hitre komunikacije, odlično služi spletnim prevarantom.
Preživite varno leto 2018!
Če pa pride do težav, se lahko vsi slovenski spletni uporabniki, tako fizične osebe kot tudi podjetja, obrnete na SI-CERT oz. na portal www.varninainternetu.si/beta za brezplačno svetovanje.
Najhitreje nas kontaktirate prek spletne prijavne točke ali na elektronski naslov info@varninainternetu.si.
Pomagamo lahko pri različnih težavah: okužbe z zlonamerno kodo, vdori v uporabniške račune in posledična kraja identitete, zloraba pogojev uporabe različnih spletnih servisov, lažne spletne trgovine in trgovine s ponaredki, različne oblike spletnih goljufij, opažena phishing stran.
Komentarji / 0