Lažni Instagram profili obljubljajo vsebine za odrasle, a le poberejo kreditne kartice
Spletni goljufi imajo zopet novo taktiko. Najprej ustvarijo lažni Instagram profil z ukradenimi slikami mladih deklet, nato pa sledilce vabijo k ogledu brezplačnih vsebin za odrasle. Kje se skriva prevara? Pred ogledom ekskluzivnih vsebin želijo preveriti starost oz. polnoletnost, zato pozovejo uporabnika, da vnese podatke kreditne kartice. Z vnosom kreditne kartice pa se naročite na plačljivo storitev, kar je je zelo zvito skrito v drobnem tisku.
Lažni Instagram profili z ukradenimi fotografijami
Goljufija, ki se je pri nas prvič pojavila novembra 2023, poteka tako, da goljufi ustvarijo lažne Instagram profile različnih oseb, pri čemer ukradejo njihova imena in fotografije. V večini primerov ukradejo fotografije naključno izbranih mladih žensk. V opisu profila ali Instagram zgodbi (Instagram Story) navedejo, da ponujajo tudi ekskluzivne vsebine za odrasle na eni od znanih spletnih platform, ki se velikokrat uporabljajo ravno za deljenje takih vsebin: OnlyFans, Fansly ali Fanvue.
Povezava v objavi vas vodi na lažno spletno stran, ki pa na pravi pogled izgleda kot profil na eni izmed navedenih platform. Vendar pa gre za potvorjeno spletno stran, ki je dejansko postavljena pri ponudniku brezplačnega gostovanje spletnih strani. Najpogosteje je uporabljena platforma Wix. To ugotovite, če natančno preverite URL naslov spletne strani, kjer je razvidno ime spletne strani.
Namen zavajanja je naročnina, skrita v drobnem tisku
Dejanski namen tovrstnih prevar je finančna korist goljufov na škodo zavedenih uporabnikov. Pod pretvezo potrjevanja starosti vas namreč želijo prepričati, da za ogled vsebine vpišete osebne podatke ter podatke svoje kreditne kartice.
S tem pa ne boste pridobili dostopa do ekskluzivnih vsebin, ampak se boste naročili na neko plačljivo storitev, ki je običajno navedena v drobnem tisku.
V drobnem tisku pod obrazci namreč piše, da se naročate na neko plačljivo storitev, pri čemer pa dostikrat niti ni navedeno, za katero storitev sploh gre.
Z nekaj brskanja po istem spletnem mestu lahko najdemo tudi navodila za odjavo od naročnin. O tovrstnih prevarah s skrito naročnino pa smo že poročali v članku: Prevare s skrito naročnino (subscription trap)
Kaj storiti, če so na Instagram omrežju zlorabili vašo identiteto?
Uporabnikom svetujemo, da lažni Instagram profil čimprej prijavijo upravljavcem platforme preko obrazca za prijavo profila.
Navodila za prijavo lažnega Instagram profila lahko najdete tukaj.
Lažne Onlyfans in Fansly strani pa prijate upravljavcem platforme, kjer lažna spletna stran gostuje. Spodaj so navedene neposredne povezave do kanalov za prijavo lažnih strani na najpogosteje uporabljenih platformah za gostovanje spletnih strani:
- Wixsite.com – Prijavi tukaj
- Godaddy.com – Prijavi tukaj
- Bubble.io – Prijavi tukaj
- Website2.me – Prijavi tukaj
Če niste prepričani, kje se nahaja lažna stran, podajte prijavo na SI-CERT preko emaila cert@cert.si. V prijavi nam priložite povezavo do potvorjene spletne strani, kjer naj bi se nahajale ekskluzivne vsebine za odrasle.
Kaj storiti, če ste vpisali podatke kreditne kartice?
Če ste bili zavedeni in ste vnesli podatke kreditne kartice, je najbolj varen ukrep preklic kreditne kartice. Obstaja namreč možnost, da vam bodo poleg obračunavanja naročnine kartico zlorabili še na kak drug način. Glede postopka preklica kartice se obrnite na svojo banko.
Če so vam že začeli obračunavati naročnino, čimprej kontaktirajte ponudnika storitve in zahtevajte takojšen preklic naročnine ter povrnitev že izplačanih zneskov. Če niste prepričani, na katero storitev ste se naročili, na bančnem izpisku preverite prejemnika spornih transakcij ter poiščite njegovo spletno stran. Na njej poiščite kontaktne naslove oz. navodila za preklic naročnine. Večina ponudnikov ima možnost kontakta preko elektronske pošte ali telefonske številke.
Če ne boste uspeli najti kontaktnih naslovov, ali če se s ponudnikom ne boste mogli dogovoriti glede vračila izplačanih zneskov, lahko na banki podate finančno reklamacijo (t. i. chargeback zahtevek). Več informacij glede finančne reklamacije najdete na spletni strani Evropskega potrošniškega centra.
Komentarji / 0