Skoči na vsebino

»A si vedu«, da spletni kriminalci sledijo trendom nakupovanja? Postavijo lažne trgovine s točno tako ponudbo, ki je v tem trenutku najbolj iskana na spletu. Pa veš tudi, kako se prepričaš, če nakupuješ pri scamerju ali v dejanski spletni trgovini?

Verjetno je že vsak slišal za spletne prevare. Vsak je že kdaj prejel lažen e-mail, sms sporočilo, kliknil lažen oglas ali naletel na lažno spletno trgovino. Ampak a veste, kaj je v ozadju? Z video serijo »A si vedu« uporabnikom na atraktiven način in v zelo kratkem času približamo zanimiva dejstva s področja kibernetske varnosti.

_____

Pred vsakim spletnim si nakupom vzemite dve minutki in preverite spletno trgovino, saj lahko v poplavi najrazličnejših ponudnikov naletite na lažno spletno trgovino ali trgovino s ponaredki. Žal ni enega samega znaka, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro, ampak moramo preveriti in kombinirati več sumljivih znakov.

 

Za predvajanje videa je potrebno sprejeti YouTube-ove piškotke. Z namestitvijo boste dostopali do storitve YouTube, ki jo zagotavlja in nadzoruje zunanji ponudnik.

Pravilnik o zasebnosti ponudnika storitve

KATERI SO SUMLJIVI ZNAKI V SPLETNI TRGOVINI?

  1. NEVERJETNO NIZKE CENE  Če ponudba po predstavitvi, ceni ali drugih lastnostih močno odstopa od preostalih, je to zanesljiv razlog za previdnost. Če ste našli Gucci torbico za 20 evrov ali Suunto uro za 70 evrov, boste gotovo dobili ponaredek ali pa ostali praznih rok.
  2. VELIKE OBLJUBE Čisto vsi artikli so na zalogi, dobavljivi takoj, trgovec pa obljublja še brezplačno dostavo po celem svetu. Če nakupujemo pri uveljavljenem spletnem trgovcu, to niti ne bi bilo sumljivo. Če pa ste prišli na popolnoma neznano stran, jer je vse kar 80 % znižano, podatki o domeni pa kažejo, da gre za stran, ki je nastala pred tednom dni, potem se raje ne odločite za nakup!
  3. NI NOBENIH PODATKOV O TRGOVCU Kdo sploh stoji za spletno trgovino? Katero podjetje je to, kje se nahaja (naslov podjetja)? Veliko lažje je reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Če pa sploh ni nobenih podatkov o podjetju, je to znak za previdnost.
  4. NI NOBENIH KONTAKTNIH PODATKOV Preverite, kako lahko kontaktirate trgovca (telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov). Je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in nobenega drugega kontakta? Je telefonska številka izmišljena (največkrat napišejo kar 123456789 !!)
  5. E-MAIL NASLOV JE OD BREZPLAČNEGA PONUDNIKA  Spletni goljufi za komunikacijo  uporabijo brezplačni poštni predal (gmail.com, hotmail.com itd.), kar je še en znak, ki lahko kaže na prevaro.
  6. PREVERITE DOMENO Na strani http://whois.domaintools.com/ preverite, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.
  7. JE VPIS KREDITNE KARTICE VAREN? Če boste plačali s kreditno kartico, vedno preverite, da se v naslovni vrstici izpiše HTTPS, kar dokazuje, da gre za varno povezavo. To pomeni, da je prenos podatkov o kreditni kartici šifriran ter tako skrit pred očmi morebitnih vsiljivcev v omrežju.

 

Več uporabnih povezav: