Goljufi izkoriščajo znane Slovence
Prejeli smo precej opozoril in prijav, tako s strani znanih vplivnežev kot tudi s strani uporabnikov, da se na družabnem omrežju Facebook pojavljajo lažni profili znanih Slovencev, ki obljubljajo finančne nagrade. Te znašajo celo 1000 evrov za deljenje ene same objave! Seznam ciljanih profilov in zlorabljenih imen je precej dolg: Rebeka Dremelj, Marko Potrč, Tilen Artač, Denis Avdić, Ana Žontar Kristanc, Goran Hrvačanin.
Če ste za sekundo podvomili, kaj stoji v ozadju, je odgovor praktično vedno enak – spletni goljufi izkoriščajo znana imena, ki pritegnejo pozornost, da vas zvabijo v prevaro s skrito naročnino. Končni cilj pa je seveda finančna korist.
Prvi korak – postavitev lažnega profila
V primeru lažnega Facebook profila Tilna Artača nam že ime profila razkrije, da gre za zavajanje. So pa bili tudi že bolj dodelani primeri, ko so originalnemu imenu profila zgolj spremenili eno črko ali dodali števliko, kar je lahko marsikoga hitro prepričalo, da gre za pravi profil.
Lažni profil vsebuje očitno ukradene slike oz. promocijske fotografije, ki so hitro dostopne na spletu ter nekaj trivialnih, slovnično pomanjkljivih objav. Vse fotografije in objave so novejšega datuma, prav tako je razvidno, da je bil profil ustvarjen pred kratkim. Med objavami seveda izstopa “posebno darilo” – obljuba o kar 1000 evrih denarne nagrade, ki jih brez pravega razloga prejme 20 naključnih zmagovalcev.
Ta objava je tudi pospremljena s kupom komentarjev neobstoječih oseb oz. lažnih profilov, saj tako želijo goljufi ustvariti vtis verodostojnosti izmišljene nagradne igre.
Drugi korak – želijo vaše podatke
Klik na (zakrito) povezavo v objavi o nagradi odpelje na hitro ustvarjeno spletno stran na platformi “Google sites” (poceni in enostavno za goljufa), ki pa od nas zahteva “registracijo”. V naslednjem koraku nas klik preusmeri na …
… stran za registracijo profila za neko trivialno storitev, ki obljublja spletno videoteko, zasledili pa smo tudi primer spletne knjigarne.
Tu moramo izpostaviti, da gre za spletno stran, ki le obljublja video vsebine, dejansko pa ne vemo, kakšna storitev, če sploh kakšna, stoji v ozadju.
To je ključni korak, ki ga od nas želijo goljufi, saj v tej fazi zahtevajo vnos podatkov naše kreditne kartice.
In to je tudi glavni namen postavljanja lažnih Facebook profilov, obljubljanja denarnih nagrad, neskončnih komentarjev in lažnih strani z neobstoječimi storitvami – da pridejo do naših kreditnih kartic.
Gre za identičen primer, ki smo ga že opisali in ga poznamo pod imenom “Prevare s skrito naročnino” (subscription trap). “Validacija” kreditne kartice se namreč v praksi hitro spremeni v periodični mesečni znesek, ki nam ga trgajo s kartice. Za obljubljenih 1000 evrov pa se lahko obrišemo pod nosom. Ostanejo nam zgolj stroški reklamacij morebitnih zlorab ter preklica kartic.
Nauk zgodbe
Tolikokrat smo že opozarjali, da z enim klikom, všečkom ali deljenjem objave ni mogoče zaslužiti na tisoče evrov. Pa naj si tako želimo, da je to vseeno vsaj malo res. Goljufi se zelo dobro zavedajo tistega drobca dvoma v naših glavah: “Kaj pa, če je vseeno res, saj me nič ne stane, če kliknem!”. Potem pa vse skupaj podkrepijo še z imeni in fotografijami prepoznavnih Slovencev, ki pogosto delijo objave o legitimnih nagradnih igrah. Znani obrazi tako še bolj pripomorejo k občutku zaupanja.
Nauk zgodbe? Bodite še dodatno nezaupljivi, ko gre za vaš denar! Ne vpisujte podatkov kreditne kartice, če niste jasno seznanjeni, za katero podjetje gre, kakšni so pogoji poslovanja in za kakšno storitev gre!
Komentarji / 0