Kam prijaviti domače neželene oglase
Neželena oglasna sporočila (pogovorno “spam”) po količini sporočil že nekaj let presegajo normalno komunikacijo po elektronski pošti. Selijo se tudi na družabna omrežja (predvsem Facebook) in SMS sporočila. Zaradi poplave spama so ponudniki morali razviti nov sistem pregledovanja in razvrščanja sporočil, ki uporabnikom omogoči normalno delo z elektronsko pošto.
V pogovorih na to temo s prijatelji ali sodelavci verjetno največkrat navajamo reklame za lažne viagre in druge sumljive produkte, kjer oglasi jasno izvirajo nekje iz tujine. Vendar pa se med vsemi neželenimi sporočili tu in tam pojavi tudi kakšno slovensko podjetje, ki se odloči za masovni marketing brez “zoprnih” pridobivanj soglasij naslovnikov. Kaj lahko storimo v tem primeru?
Pošiljanje reklam brez vnaprejšnjega soglasja naslovnika je v nasprotju s slovensko zakonodajo. Področje urejajo trije zakoni: Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT), Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom) in Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP, bolj podrobno o tem na strani “Zakonodaja in spam”). Kršitve pošiljanja nenaročene pošte obravnava Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS), osebni podatki pa spadajo v pristojnost Informacijskega pooblaščenca.
Kako prijavimo slovenski spam?
- Ali gre res za neželeno pošto oz. spam?
Pozor! Preden začnemo besno pošiljati prijave na pristojne organe, preverimo ali nismo morda sami prehitro sklenili, da gre za spam. Morda smo izpolnili anketo na stojnici, dali svoj elektronski naslov v nagradni igri na spletu, ali kaj podobnega. Zato se spodobi, da pošiljatelja oglasa vprašamo, kdaj, kje in na kakšen način je pridobil naš elektronski naslov in soglasje. Pri tem sprejmite le natančne odgovore, s splošnimi in nejasnimi se ne zadovoljite. - Kam poslati prijavo?
Prijavo lahko pošljete na AKOS, Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (info.box@akos-rs.si). Pošiljanje nenaročenih sporočil s pomočjo elektronskih komunikacij je dovoljeno le v naslednjih primerih:
– če ste za to podali predhodno soglasje ali
– če s epri pri pošiljatelju kupil kakšen izdelek ali storitev in mu pri tem zaupal svoj e-naslov ali je dovoljeno trženje podobnih izdelkov ali storitev na ta e-naslov (natančne pogoje določa drugi odstavek 158. člena ZEKom-1). Informacijski pooblaščenec (gp.ip@ip-rs.si) je pristojen takrat, ko ste soglasje sicer res dali nekemu podjetu, a je to vaše podatke brez vaše vednosti dalo ali prodalo drugemu podjetu, ki vam sedaj pošilja oglase, ali pa če sumite, da je oglaševalec zbral osebne podatke (elektronske naslove) v svojo zbirko brez vašega privoljenja. - Kaj navesti v prijavi?
V prijavi navedite, da ste prejeli neželeno oglasno sporočilo brez da bi predhodno za to dali soglasje. Priložite tudi oglasno sporočilo, na katerega se prijava nanaša.
Zakaj se sploh truditi?
O ozadju spama, zakaj je treba ukrepati, kadar je to smiselno, smo že pred časom pisali. Če vas zanima več o tej temi, vas torej vabimo, da si preberete tudi malo daljši opis na strani “’Spam’: nenaročeno oglaševanje po elektronski pošti”.
Ne vem ali gre tukaj za prevaro. Sodeloval sem v nagradni igri in sedaj napisal mail, da bi videl kdo je nagrajenec. Povratne informacije ni.
To je ta stran:
https://strukelj.si/nagrade/2017/12/20/nagradna-igra-kljucek-usb/
Pozdravljeni!
Za nagradne igre, ki jih organizira slovensko podjetje, je pristojen Tržni inšpektorat RS, tako da najbolje, da se obrnete na njih.
Lep pozdrav
Pozdravljeni! Na mojo mobitel stevilko prejemam sms-se s podobnimi vsebinami, kot je ta spodaj. Ne vem, od kod jim moja stevilka. Ko jo blokiram, dobim sms iz druge stevilke. Kako lahko to preprecim oz kaj lahko storim? Ta “prekini” na 3600 ne deluje …
Majda
Sms: INFOSMS: Anja sprasuje: Ti pokazem kako se rada poigram? Caka te vroci video! Za prevzem poslji To1 na stevilko 3600 ali Prekini na stevilko 3600
Pozdravljeni. Na sms sporočila ne odgovarjate in pošiljatelje vsakič znova blokirajte.
Na aplikaciji vreme se mi je pojavil oglas, da imam v telefonu virus, poslan od fashion-aus.com.
Zelo verjetno gre v tem primeru gre za lažna pojavna obvestila, s katerimi vas hočejo, pod pretvezo da je vaš telefon okužen z virusi in pomočjo za odstranitev le-teh, prepričati h prenosu katere od aplikacij in privabiti v plačljiv SMS klub.
Več o tem si lahko preberete v našem članku https://vni.si/google-antivirus-doctor-ne-klikajte/
Na spletni strani Obala.net sem zasledila oglas da nekdo podari mačko z namenom spletne goljufije. http://www.obala.net/oglasi/2510/odlicen-britanski-kratkometrazni-macek Poleg tega oglasa je od istega ponudnika tudi oglas za opico kapucinko.
Po parih korespondencah , ko je kazalo, da je oglas pristen, mi je oglaševalec javil, naj nakažem 750 EUR na njegov račun, da mi lahko mačko dostavi.
Tovrstni lažni oglasi so nam poznani. O tem smo uporabnike že obveščali in opozarjali na previdnost:
https://vni.si/2012/ogoljufali-so-ga-za-860-e-ko-je-kupoval-macke-prek-spleta/
Vsekakor vam svetujemo, da denarja ne nakazujete ter da vsa morebitna nadaljnja sporočila prevarantov v celoti ignorirate, komunikacijo z njimi enostavno prekinete in na njihova sporočila ne odgovarjate ter. Sporni oglas pa prijavite skrbnikom oglasnega portala.
Na mobilniku se mi stalno (večkrat dnevno) pojavljajo objave s spletne strani worldinfoclub.com – ki sploh ne obstaja – 404. Ker sem hotela stvar preveriti, sem na eno stran kliknila (slušni aparati) in spletni naslov se je spremenil v healthinfo7.com/386.
Če se vam obvestila prikazujejo v brskalniku, potem le-ta zelo verjetno naloži zadnjo odprto stran, preko katere se potem naloži lažno opozorilo. Poskusite v brskalniku zapreti vse zavihke, preden se pokaže obvestilo (če ne drugače tako, da na telefonu najprej izključite wifi in mobilne podatke). V primeru, da se z zapiranjem zavihkov v brskalniku obvestila še vedno prikazujejo, velja še razmisliti, ali se je začela zadeva pojavljati po namestitvi katere od aplikacij. V tem primeru vam svetujemo, da zadnje nameščene aplikacije odstranite eno za drugim in spremljate ali se zadeva ponavlja.
Pozdravljeni, preko spleta prodajam produkte , dobila sem mail od interesanta iz Amerike , ta naj bi naredil transakcijo in potem želel da mu pošljem potrdilo o poslanem paketu, saj bi šele nato prejela transakcijo. Ker je bilo meni čudno sem šla preverjat banko preko katere naj bi mi nakazal. Banka je Švedska in v Ameriki nimajo poslovalnic, tudi banka mi je nato sporočila da imajo težave z prevarantskim mailom ki kroži okoli. Se pravi je mail dejanska prevara. Zanima me kako ta mail prijavim in kako da ni že v samem začetku padel v spam?
Na podlagi vašega opisa je moč sklepati, da gre v tem primeru za zelo pogosto obliko goljufije pri uporabi malih oglasov, o kateri smo že večkrat obveščali javnost:
https://vni.si/prevare-ko-prodajate-prek-malih-oglasov/
https://vni.si/knjiznica/nasveti-za-prodajo-prek-malih-oglasov/
Goljufi zelo pogosto preko lažnih bančnih sporočil poskušajo prepričati prodajalca, da je denar nakazan in čaka na sprostitev, ki bo izvedena takoj, ko prodajalec posreduje potrdilo, da je izdelek poslan. Pogosto zahtevajo tudi nakazilo navidezno presežnega denarja, običajno prek plačilnega sistema Western Union, pri katerem se sled denarja zelo hitro izgubi.
Svetujem vam, da vsa morebitna nadaljnja sporočila prevarantov v celoti ignorirate, komunikacijo z njimi enostavno prekinete in na njihova sporočila ne odgovarjate.
V primeru oškodovanja uporabnikom svetujemo, da zadevo prijavo na lokalni policijski postaji.
Kako Gmail ocenjuje spam el. pošto, pa si lahko preberete na povezavi, kjer najdete tudi navodilo kako el. pošto označiti kot spam, s čimer pripomorete, da Gmail pošto, ki jo prejmete v vaš el. predal hitreje filtrira kot neželeno:
https://support.google.com/mail/answer/1366858?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en&oco=2
Do sedaj sem imel portal zaposlitve.org za resno zadevo.
Sedaj smo že dvakrat dobili reklamno sporočilo od ge. Špele Sitar, v katerem v bistvu ni neke konkretne ponudbe ali česarkoli uporabnega, nas pa med drugim podučuje da “nam ne pošiljate nazaj e-maila ODJAVA in podobno, ker to lahko storite tudi sami enostavno s klikom na gumb” – kar jim ne deluje, izpiše se le sporočilo ““There was an error processing your request; please manually send an email to with Unsubscribe as its subject” – in da “Pošiljatelj tega e-mail je podjetje Procom investems llc. Ker se podjetje ne nahaja na evopskem obmoeju, zanj ni veljavna GDPR zakonodaja.” (pa tudi č ni prikazan pravilno… – toliko o profesionalnosti pošiljatelja ;-)).
Zanimivo je, da so naslovi (kljub gornjim navedbam) za prijavo spam-a slovenski – @T-2 in @domenca (a prvič prijava spam-a z moje strani na spamcop.net kot kaže ni bila uspešna, bomo videli, kako bo tokrat…). Sem pa zadevo po vaših navodilih tokrat posredoval tudi na info.box@akos-rs.si.
Zdravo,
imam preprosto vprašanje in sicer iz spletne strani fashionoutletshop.net oz od info@fashionoutletshop.net sem prejel oglasno sporočilo. Glede na to da sem prepričan da se na tej spletni strani nisem prijavil na prejemanje nikakršnih e-novic niti nikoli prej nisem obiskal te spletne strani, me zanima če se ta dogodek (email) kvalificira za prijavo na AKOS oz. Informacijskemu pooblaščencu ? Spletna stran oz podjetje ki je neželjeno pošto poslal je registrirano v Sloveniji. Ni namreč problem kliniti “odjava” ampak to da vsak teden prejmemo 5-10 emailou z oglasi iz spletnih strani za katere še nikoli nismo slišali..jasno da nekdo prodaja zbirko emailov in to se ne bo končalo dokler ne bodo podjetja ki kupujejo te baze dobila primerno kazen.
V primeru, da prejmete nenaročeno pošto od slovenskega podjetja lahko pošljete prijavo na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve AKOS (info.box@akos-rs.si). Informacijskemu pooblaščencu (gp.ip@ip-rs.si) pa lahko prijavo podate takrat, ko ste soglasje sicer res dali nekemu podjetju, a je to vaše podatke brez vaše vednosti dalo ali prodalo drugemu podjetju, ki vam sedaj pošilja oglase.
Zadnje čase dobivam vse več emailov od takšnih in drugačnih ponudnikov. Vlaganje v bitcoine, pa spletne igre, zaščitne obleke, darila, pa tvojdenar.com
Občutek imam, da jih vedno več zlorablja javno dostopno bazo podatkov (ajpes, bizi…) in mislim, da bi bilo potrebno na teh straneh NUJNO dodati zavihek, ali želiš, da je tvoj mail “javen” ali ne. Nekateri si reklam mogoče želijo, drugi so/smo pa bili nekako bili prisiljeni iti “na svoje”, da lahko preživimo čez mesec in nam poleg težav, kako pokriti mesečne položnice res ni potrebno še dnevno smetenje v mailboxu o enostavnih in hitrih zaslužkih, sploh, če sami vemo, da je to bolj kot ne NATEGA.
Pozdravljeni. Spletna stran 70.nbryb.com mi je vsiljuje spame dnevno. Ocitno sem po nesreci kliknila na dovoljenje, da to prejemam. Resnicno so moteci. Prejemam jih na mobilni telefon pod obvestila. Kaj lahko storim. Hvala, lp, Romana B Brzin
Pozdravljeni,
nasvete, kako onemogočite pojavna okna, smo spisali v našem svetovalnem članku https://www.varninainternetu.si/se-vam-prikazujejo-nadlezna-obvestila-pa-bi-se-jih-radi-znebili/
Lep pozdrav
Ta članek vam bo v pomoč: https://www.varninainternetu.si/se-vam-prikazujejo-nadlezna-obvestila-pa-bi-se-jih-radi-znebili/
Pozdravljeni
Dobivam maile da mi bodo zaračunali 356usd kot da sem se nekam naročila, pa nimam spomina da bi se. Kako prepoznam da gre za lažno sporočilo? Za pojasnila ali odjavo od teh mailov je napisan le tel kontakt
77220)+36930 – 5742950
(37221)+76031 – 0762055
Gre po vsej verjetnosti za t.i. prevare “lažne obnove naročnine”. Vas lahko prosimo, da nam predmetna obvestila posredujete na naš naslov (cert@cert.si). Lep pozdrav.
Iz podjetja XY, 1000 Ljubljana nam še vedno pošiljajo ponudbe, kljub temu, da smo jih po elektonski pošti prosili naj prenehajo. Pošiljatelj z naslova: po elektonski pošti.
Pozdravljeni, kot je jasno napisano v članku je za področje nenaročene elektronske pošte pristojen AKOS (Agencija za komunikacijska omrežja RS), kamor podate prijavo.
Spoštovani,
zanima me, kam pošljem prijavo z vsebinami pošte kot je spodnja:
Sklad za pomoč COVID-19
Dober dan, moje ime je David Duffy, jaz sem direktor za tuja nakazila Ulster Bank.
Pišem vam, da vas obvestim, da je shema plačevanja zaradi pandemije COVID-19, zaradi katere se je banka Ulster odrekla nekaterim politikam, ki bi lahko zadrževale vaša plačila ali ustavile dokončanje vaše nedokončane zamude pri transakciji.
Po ustreznem posvetovanju se je vlada strinjala, da bo vsakemu sedemindvajsetim milijonom posameznikov v plačilni shemi COVID-19 plačala dva milijona evrov, in začrtala približno dva bilijona funtov, da bomo lahko dosegli navedeni cilj. Opazili pa smo tudi, da ima na tisoče posameznikov nedokončane transakcije po vsem svetu zaradi strogih politik.
Za vsakega od teh posameznikov bo sproščeno plačilo (dva milijona funtov), in ker ste eden izmed njih, vas prosimo, da se nemudoma obrnete na koordinatorja plačil s svojo osebno izkaznico, da se prijavite in zahtevate plačilo še danes.
Služba za notranje prihodke (IRS) nam je dovolila, da banka Ulster začne neposreden prenos na vaš račun.
Vljudno odgovorite na to e -poštno sporočilo s svojim
1. IME
2. NASLOV
3. MOBILNA ŠTEVILKA
4. ZANIMANJE
5. KOPIJA VAŠE POTNICE/OZNAKE
Ko prejmete te podatke, vam bo finančni oddelek izdal obrazec za nakazilo za takojšen prenos plačila na vaš račun. Po nasvetu Svetovne zdravstvene organizacije si redno umivajte roke in bodite varni doma.
Čakamo na vaš nujni odgovor, da takoj obdelamo vaše plačilo.
Z pozdravi
Gospod David Duffy
Priporočamo vam, da tovrstna sporočila preprosto izbrišete. Gre namreč zgolj za spam/nezaželeno pošto.
Na spletno stran montvacation sem pred časom dal soglasje za prejemanje novic. Sedaj pa bi rad to preklical. Na njihovi spletni strani ne najdem odjava od novi, ravno tako ne odgovarjajo na mail. Kako naj ukrepam. LP
Pozdravljeni! Že nekaj časa prejemamo vsiljeno elektronsko pošto poslano iz spletne strani kupisled.si s katerimi nismo v nikakršnem poslovnem odnosu. Niti nismo oddali naročila za novice ipd., prav tako se ne odzivajo na povratno pošto z prošnjo odjave z njihove mailing liste. Prosim za posredovanje. Hvala.
Temu, kitajsko podjetje, pri katerem nisem nikoli ničesar naročila niti nisem nikoli dala soglasja, mi večkrat dnevno pošilja svoje ponudbe, ki jih vsakič znova blokiram. To sem storila že najmanj stokrat, vendar ne zaleže. Ko jih blokiram, mi že po nekaj minutah pošljejo novo ponudbo. Kako naj se jih znebim? Nikjer ne najdem možnosti za odjavo z njihove mailing liste.