Spletni goljufi med prazniki ne počivajo
Na spletu nas do super kupčije loči le nekaj klikov, vendar se lahko hitro zgodi, da za super ugodno ponudbo pravzaprav stoji spletni goljuf. Naštevamo nekaj najpogostejših znakov prevar, na katere bodimo pozorni v času praznične nakupovalne mrzlice.
1. Vse je – 70 %!
Neverjetno nizka cena je znak za previdnost. Kadar naletimo na ponudbo, ki ji dobesedno ni para, torej po predstavitvi, ceni ali drugih lastnostih močno odstopa od konkurence, potem je to zanesljiv razlog, da še dodatno preverimo ponudnika oz. spletnega trgovca. Super nizke cene se vedno znova izkažejo za najboljšo vabo v lažne spletne trgovine, ki pa imajo z izrazom trgovina le malo skupnega. Gre zgolj za spletno stran z lepimi slikami, za spletno predstavitvijo pa sploh ne stoji legitimno podjetje. Takšen nakup predstavlja veliko tveganje, saj kupec plačanega blaga ne bo prejel, lahko pa pride tudi do zlorabe podatkov kreditne kartice.
Vedno več je trgovin s ponaredki, ki ponujajo prepoznavne in pogosto zelo drage blagovne znamke po nekajkrat nižji ceni od originalov. In če smo čisto iskreni, včasih bi se zadovoljili s cenejšo različico Rolexa ali najnovejših Adidas copat.
Moramo se zavedati, da so ponaredki na slovenski carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih pa kupec celo plača globo oz. mora poravnati stroške uničenja. Tako ste dejansko lahko dvakratno oškodovani.
2. Na strani je zelo malo podatkov o podjetju, ki stoji za spletno trgovino
Podjetja danes vlagajo veliko časa in denarja, da se predstavijo v kar najboljši luči in potencialnim strankam olajšajo vzpostavitev kontakta. Zato je gotovo sumljivo, če nam spletni trgovec ne ponudi enega samega kontaktnega podatka! Če na strani ne najdemo podatkov o podjetju, ki stoji za spletno trgovino (npr. naslov podjetja, ki ga mimogrede preverimo tudi na Google Maps, telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov), raje še malo pobrskamo po spletu. V nekaterih primerih je v spletni trgovini na voljo zgolj obrazec za vnos vprašanja, ki pa nam je lahko v pomoč. Prek obrazca kontaktiramo prodajalca in izmenjamo nekaj sporočil.
Se elektronski naslov trgovca ujema z naslovom spletne trgovine? Če prodajalec uporablja brezplačni poštni predal (gmail.com, hotmail.com, live.com itd.), je to še en znak, ki zahteva previdnost.
3. Trgovec ne sprejema kreditnih kartic ali PayPal, le Western Union
Če bi naredili zelo »čez palec« oceno, kateri način plačila v spletni trgovini je najmanj oz. najbolj varen, bi na prvo mesto po »varnosti« postavili plačilo po povzetju. Če blaga ne prejmete, ga enostavno tudi ne plačate (v primeru, da izdelek prejmete, pa z njim niste zadovoljni, se obrnite najprej na trgovca, v skrajnem primeru na Tržni inšpektorat). Varno je tudi plačevanje s PayPal-om, ki deluje kot posrednik pri plačilu, zato ni potrebe, da na različnih spletnih straneh vpisujte številko kreditne kartice. Pod določenimi pogoji pa omogoča tudi vračilo denarja, če blaga ne prejmete.
Povsem običajen in tudi varen način plačevanja na spletu je z uporabo kreditne kartice. Vsi spletni nakupovalci to redno počnemo in strah, da bi po enem samem nakupu vsi hekerji imeli številko naše kreditne kartice, je vseeno malo pretiran. Če nakupujemo na uveljavljenih spletnih mestih (npr. Amazon, eBay), potem ni razloga za strah.
Pred vnosom številke kreditne kartice se vedno prepričajmo, da se nahajamo na varni povezavi. Takrat na začetku spletnega naslova vidimo https namesto http in pa preverimo, če v brskalniku najdemo ključavnico, ki prav tako kaže na šifriran prenos podatkov. Če teh znakov ni, se raje ustavimo in ne vpišimo podatkov o kreditni kartici.
Ko pa trgovec izrecno zahteva nakazilo prek sistema Western Union ali MoneyGram, je to velik rdeč znak STOP! Tovrstni sistemi (Western Union, MoneyGram, Paysafecard, Ukash, tudi Bitcoin) so namenjen hitremu prenosu denarja fizičnim osebam, sledenje prejemniku nakazila pa ni možno in so prav zato priljubljena orodja spletnih goljufov.
Da bi vam olajšali spletno nakupovanje in preprečili morebitno finančno škodo, smo pripravili video vodič, v katerem razkrivamo vse pasti spletnega nakupovanja.
https://www.youtube.com/?v=p12uiI6AJeM
Zelo mi je všeč to in veliko dobrih nasvetov najdem tu kar mi je tudi že pomagalo pri teh prevarah ki jih dobiš na fb ali pa sem jih dobil na gmail pošto.Super je ta stran in zelo všeč.
lp Marko