Skoči na vsebino

Nagradna igra ali vaba v SMS-klub?

Na internetu, predvsem na družbenih omrežjih, lahko pogosto naletite na lažne nagradne igre, ki uporabnike vabijo v plačljiv SMS-klub. Prevaranti zlorabljajo podobo znanih trgovcev, pa tudi osebnosti in radijskih postaj ter obljubljajo privlačne nagrade, kot so najnovejši pametni telefoni, vinjete, paketi presenečenja in vrednostni boni priznanih trgovin. Njihov resnični namen pa je pridobiti uporabnikove podatke in ga nevede naročiti na drage SMS-storitve.

Kako deluje prevara?

Obljuba o nagradi
Prevaranti najpogosteje ustvarijo lažno Facebook stran, na kateri objavijo nagradno igro. Uporabnike pa v nekaterih primerih dosežejo tudi preko e-pošte ali celo z SMS-sporočili. V objavah pogosto zlorabijo podobo znane blagovne znamke. Prevaranti pogosto trdijo, da je nagradna igra časovno omejena ali da je uporabnik med izbranci za nagrado. Takšne izjave vzbujajo občutek nujnosti in pritiskajo na uporabnika, da čim hitreje klikne, brez da bi preveril verodostojnost ponudbe.

lažna ponudba v menu podjetja Mimovrste (pametni telefon a samo 2 €) in objava v imenu Luke Dončića z zavajajočo ponudbo oz. obljubo o denarju.

Povezava do nagradne igre
Za sodelovnje v nagradni igri, je pogosto potrebno komentirati objavo. S tem prevara pridobi na dosegu, saj jo zaradi komentiranja in všečkov vidi več ljudi. Pod pretvezo ekskluzivnosti pa povezavo pogosto pošljejo v zasebnem sporočilu. Vsako sporočilo, ki zahteva klik na povezavo, kjer je potrebno vpisati osebne podatke, morate obravnavati kot sumljivo. Povezava do nagradne igre se lahko skriva tudi v sponzorirani objavi.

sporočilo o izboru nagrajencev s povezavo

Lažna nagradna igra ali anketa
Po kliku na povezavo uporabnik pride na spletno stran, kjer mora izpolniti kratek vprašalnik ali klikniti na gumb “prevzemi nagrado” oz. “registriaj se”. Obveščajo ga, da mora za prejem nagrade vnesti svojo telefonsko številko.

za nagradno igro se je ponavadi potrebno registrirati oz. rešiti kviz ali neko anketo.

Vpis telefonske številke in prikrito soglasje
Ob vnosu telefonske številke in potrditvi pogojev (ki so pogosto skriti v drobnem tisku) se uporabnik nevede včalni v plačljiv SMS-klub. Ti klubi pošiljajo sporočila, za katera zaračunajo več evrov na teden, kar uporabniki pogosto opazijo šele na mesečnem računu za telefon.

drobni tisk pod obrazcem za vpis telefonske številke pove, da se bomo prijavili v plačljiv sms klub.

Nenehni stroški in težave pri odjavi
Ko je uporabnik enkrat naročen, začne prejemati plačljiva SMS-sporočila. Odjava je zelo zapletena, saj prevaranti ne ponujajo jasnih navodil ali pa uporabnik prejme navodila, ki ne delujejo. 

Pri sorodni prevari se naročite na nepotrebno storitev

Podobno se začne tudi prevara s skrito naročnino, pri kateri je pod pretvezo izjemno ugodne ponudbe, namesto telefonske številke, treba vpisati podatke kreditne kartice. 

primer lažne ponudbe z Zarinimi paketi naključnih oblačil - v tem primeu je potrebno vpisati podatke kreditne kartice.

V drobnem tisku je navedeno, da se s tem uporabnik dejansko naroči na neko nepotrebno storitev, ki stane tudi nekaj 10 evrov mesečno. 

drobni tisk pod obrazcem za vpis podatkov - gre za naročnino na neko drago storitev, ki stane skoraj 60 € mesečno.

Kako se zaščititi?

Bodite skeptični do nagradnih iger, ki ponujajo neverjetne nagrade brez jasnih pogojev sodelovanja. Poglejte stran, ki prireja nagradno igro – preverite število sledilcev in kdaj je stran nastala. To storite tako, da klinete na ‘vizitka’ in ‘preglednost strani’. 

na facebooku lahko preverimo kdaj je nek a stran na stala in kdo z njo upravlja - posebno sumljivo je, če ima stran zelo malo sledilcev ali všečkov. to preverimo pod vizirka - preglednost strani.
  • Preverite spletno stran – na uradni spletni strani podjetja preverite, ali res organizirajo nagradno igro.
  • Nikoli ne vnašajte svoje telefonske številke v zameno za nagrado. Če je vpis telefonske številke edini pogoj za sodelovanje v nagradni igri, je to sumljivo. 
  • Preverite pogoje sodelovanja. Vedno pozorno preberite drobni tisk.
  • Če ste se že naročili, takoj kontaktirajte svojega operaterja in zahtevajte blokado plačljivih SMS-storitev.

Če se neka ponudba zdi predobra, da bi bila resnična, je najverjetneje prevara.

Komentarji / 0

Pred objavo na portalu bo vaš komentar odobren s strani uredništva.
Preberite pravila komentiranja na portalu.
Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.