Skoči na vsebino

Vdor v Gmail ali Hotmail

Ko neznanec pridobi dostop do vašega elektronskega predala, lahko dostopa tudi do vseh povezanih računov (Google Drive, SkyDrive, Google +, posledično dostopa tudi vašega imenika na pametnem telefonu, fotografij itd.) in v vašem imenu pošilja lažne prošnje za denarno pomoč ali pa širi spam. Zato je nujno, da čimprej prevzamete nadzor nad poštnim predalom in preprečite morebitne nadaljnje zlorabe. Seveda pa ostaja odprto vprašanje, na kakšen način je nekdo sploh prišel do vašega gesla. Najbolj možni so naslednji scenariji, razmislite, kateri bi lahko veljal v vašem primeru:

  • vaš računalnik je okužen z virusom, ki napadalcu pošilja vsa gesla, ki jih vpisujete;
  • uporabljate enostavno geslo, ki ga je storilec uganil;
  • uporabljate enako geslo tudi za druge storitve, npr. napadalec pridobi vaš elektronski naslov in geslo pri zlorabi baze na neki povsem tretji spletni strani;
  • phishing napad;
  • geslo ste povedali prijatelju/ici ali partnerju/ici, ki je sedaj zlorabil vaše zaupanje.

1. korak: Ukrepajte

GMAIL RAČUN

Če je bil vaš račun ogrožen, vendar lahko do njega še vedno dostopate (se vpišete z obstoječim geslom), potem sledite navodilom na tej povezavi.

Če se ne morete prijaviti v svoj ​​račun, je vaše geslo za dostop že spremenjeno. V tem primeru, izpolnite obrazec za ponastavitev računa.

HOTMAIL (OUTLOOK.COM) RAČUN

Če se še vedno lahko vpišete v svoj račun, sledite povezavi in nemudoma spremenite geslo.

Če je geslo že bilo spremenjeno, ga poskusite ponastaviti.

2. korak: Zamenjajte gesla

Zamenjava gesla je nujna stvar, ki jo naredite ob prijavi zlorabe, saj drugače lahko neznanec še vedno dostopa do vašega računa. Ko boste v procesu prijave resetirali geslo, ustvarite novo, močnejše geslo in jasno, nikomur ga ne zaupajte.

Če ste uporabljali isto geslo tudi za druge storitve (Facebook, Twitter, PayPal itd.), tudi tam zamenjajte gesla. In tokrat nastavite različna gesla za različne uporabniške račune. Vendar vam močno svetujemo, da gesla spremenite iz drugega računalnika, saj je čisto možno, da je vaša naprava okužena s škodljivo kodo (virusi, trojanci).

3. korak: Očistite računalnik

Storilec lahko pridobil naše geslo prek okužbe računalnika z zlonamerno kodo, ki beleži pritiske tipk (t.i. keylogger). Gre za vrsto virusa, ki napadalcu pošilja shranjena in prestrežena gesla z vašega računalnika (lahko gre tudi za okužen javni računalnik, ki ste ga uporabili v knjižnici ali kavarni). Zato preskenirajte računalnik s posodobljenim antivirusnim programom, pomagate pa si lahko tudi s t.i. online pregledovalniki (spodaj navajamo le nekaj orodij in programov, ki so vam lahko v pomoč):

http://www.pandasecurity.com/homeusers/solutions/activescan/

http://www.kaspersky.com/antivirus-removal-tool-register

http://www.microsoft.com/security/pc-security/malware-removal.aspx

http://www.malwarebytes.org/

Upamo, da ste uspešno povrnili nadzor nad vašim računom, po dodatne informacije in nasvete se vedno lahko obrnete na naslov info@varninainternetu.si

Komentarji / 0

Pred objavo na portalu bo vaš komentar odobren s strani uredništva.
Preberite pravila komentiranja na portalu.
Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.